• Home
  • /Svatební koordinátor

Svatební koordinátor

Svatební floristika je mou vášní i koníčkem, věnuji se ji již přes 28 let. 

Za ta léta jsem navázala nespočet svatebních kytic a svatebních  dekorací, vyškolila  jako lektorka floristických kurzů přes 5000 studentů, pro výuku jsem napsala učebnici Svatební floristiky. Svatbám jsem se věnovala neustále.

I když jsem se nepovažovala za svatební koordinátorku, celou dobu jsem se snažila nevěstám ulehčit jejich rozhodování, radit s organizací svatby, výzdobou i se vším, co ke svatbě potřebují. Spokojená nevěsta byla pro mně vždy hlavním cílem. A protože tato část mně na svatbách nesmírně baví, empatie a komunikace jsou navíc základem i mé profese lektora, letos jsem si konečně splnila sen, a své vzdělání v oboru svateb jsem završila získáním certifikátu svatebního koordinátora. 

Nemám v úmyslu organizovat a vázat 4 svatby týdně, ale ráda bych Vám z pozice floristky a svatební asistentky poskytla své znalosti, schopnosti a zkušenosti. 

Věřím, že za léta praxe, které mám, pro Vás můžu být přínosem a dotáhnout spolu s Vámi Váš svatební den do pohádkového konce….

Vaše Renata

Pár slov na úvod...

Také se Vám stalo, že jste byli hosté na svatbě a přes krásnou výzdobu i prostory si pamatujete hlavně neustálé čekání bez možnosti se napít aspoň sklenice vody, postávání, chaotické přesuny?

Nebo jste zažili druhý extrém a to svatbu, která byla tak nabitá programem, že jste si ani nemohli dojíst svatební dort, protože už začal tanec s nevěstou a měli jste pocit, že Vás honí víc, než na dětském táboře?

Pokud ano, tak jste zrovna pochopili, proč může být svatební koordinátor pilířem Vaší svatby a zajistit to, co má být HLAVNÍM CÍLEM svatebního dne a to plynulý a klidný průběh, bez chaosu, stresu, neustálého čekání… Vaši hosté by se měli cítit dobře a odnést si ze svatby ZÁŽITKY!

Toto je důvodem, proč jsem se rozhodla ke své hlavní profesi poskytovat i služby svatebního koordinátora, asistentky… Ani nejhezčí šaty, nejsladší dort a nejkrásnější výzdoba nenahradí to, co si přejeme: vyvolat ve všech hostech dobrou náladu, radost a krásné vzpomínky na Váš „velký den“, protože:

„SVATBA, TO JE SPOLEČENSKÁ UDÁLOST A ZÁŽITEK NA CELÝ ŽIVOT“…

Co Vám můžu nabídnout:

Optimalizaci Vašeho rozpočtu

Nejméně příjemná, ale důležitá část svatby je  konečná cena. Při svatbě za 100 000,- Kč Vás hodina stojí 10 000,- Kč. Proto nejdražší  na svatbě je ČAS!

Krásná květinová výzdoba je důležitá pro celkový estetický zážitek ze svatby, dá se ale využít na několik způsobů (výzdoba auta může posloužit poté jako dekorace svatebního obřadu a následně jako dekorace rautu..)

Tři krát servírované kompletní menu je nákladné a zbytečné, dá se uzpůsobit  průběhu dne tak, aby bylo pořád nabízené pohoštění, ale hosté Vám na svatbě z přesycenosti neusínali…

Krájení 3 patrového dortu ( v létě již mírně roztečeného) a jeho servírování zabere víc než hodinu. Vhodnější je proto nabízet  roztomilé mini dortíčky, nebo cupcaky a jiné drobné sladké, které se již podává na talířích.

Toto je jen malá ukázka optimalizace svatebního rozpočtu, který Vám nabízím…

Tvorbu ideálního harmonogramu Vaší svatby

Každý přesun je hostů z místa na místo může zdržet obřad, nasedání do aut je  zpravidla chaos a to vše vyvolává stres a vytváří pocit neustálého čekání a nervozity. Proto je důležité toto vhodně zorganizovat a eliminovat .

Harmonogram svatby také musí ladit s občerstvením, u každé aktivity proto musíme myslet i na tuto skutečnost, v létě nemůžeme nechat hosty čekat na parkovišti bez vody… Ideální je rozplánovat několik drobných forem občerstvení na různých místech dle potřeby.

Několik hodinové focení nevěsty a ženicha by mělo být vyplněné vhodným programem pro hosty, proto je dobré naplánovat a zorganizovat pro ně aktivity.

Gratulace při 100 hostech budou trvat minimálně 200 minut, co je víc než 1,5 hodina. Zde je vhodnější využít svatební knihu gratulací, která zůstane na památku.

Toto je jen malá ukázka promyšleného svatebního harmonogramu, který Vám nabízím…

Nenápadnou organizaci svatebního dne

Nevěsta a ženich si mají užít svůj svatební den bez stresu, bez mobilu v ruce a zejména bez neustálých dotazů od hostů na  další program, jídlo, kdy se budou dávat dary, kde jsou toalety atd…

Není také vhodné, aby nevěsta a ženich naháněli hosty k programu, pokřikovali na ně a řešili jakékoliv organizační záležitosti.

Chcete li předejít těmto problémům a užít si  svojí svatbu spolu s hosty v klidu a pohodě, přenechte tyto záležitosti na svatební koordinátorku.

Nenápadně a v tichosti může zorganizovat hosty k další aktivitě, diskrétně pomoct hostům i dodavatelům s jakýmkoliv problémem, nebo přáním, zařídit, aby se gratulace uskutečnila formou svatební knihy a zejména může být „bodyguardem“ nevěsty a ženicha.

Toto je jen malá ukázka situací, kdy Vám přítomnost svatebního koordinátora na svatbě může pomoct…

S čím Vám můžu pomoct, poradit, aneb, co můžete potřebovat:

Níže v obrázkové galerii najdete vše, co většinou potřebujete zajistit ke svatbě. Zde v přehledné kartotéce pak bližší popis a informace. Se vším Vám ráda, pomůžu, poradím.

harmonogram svatby, optimalizace rozpočtu                                                              svatební šaty                                                       svatební dort

líčení, samoopalovací nástřik pro nevěstu i družičky                                    svatební účes                                                         fotografie a video

svatební kytici                      vše z květin pro družičky, maminky a hosty              korsáž pro ženicha                        další svatební květinovou výzdobu

zasedací pořádek                                                         výslužky a dárky                                                               fotokoutek

grafickou úpravu pozvánek a dalších tiskovin                            výzdobu svatební tabule                                        sestavit vhodné svatební menu

konfety, balónky, děkovné balíčky a karty                                      přípitky a proslovy                                                  hudbu a ostatní doprovodní program

individuální přístup ke každé svatbě

empatický, lidský, přátelský, ale profesionální postoj

pouze menší počet svateb, abych se Vám mohla na plno věnovat

uznání Vašich požadavků ( vždy máte rozhodující slovo)

komunikativnost a schopnosť kvalitní organizace a řešení nenadálých problémů

spolehlivost a zastižitelnost na telefonu, e-mailu, SMS a daších

jiný úhel pohledu díky odstupu a zkušenostem

pečlivou přípravu a  „nenápadnou“ koordinaci ve svatební den

kompletní svatební květinový servis

správnou míru zanícení a lásku k svatbám